czwartek, 6 czerwca 2013

Muffinki na parze

W pudełku z parowaru znalazłam książeczkę z przepisami na muffinki na parze. Przepisy są "obrazkowe" nie ma tutaj opisów ani wyjaśnień :) W zestawie poza pojemnikiem do gotowania ryżu miałam foremkę do muffin, ale jestem przekonana, że w foremce silikonowej też można je przygotować.
Babeczki są "wilgotne" w środku i naprawdę bardzo smaczne.



Składniki:
- 120 g gorzkiej czekolady
- 40 g masła
- 2 żółtka
- 3 białka jaj
- 50 g cukru
- 3 łyżki mąki pszennej

Czekoladę rozpuść z masłem. W tym czasie połącz żółtka z cukrem, a na koniec dodaj mąkę. Białka ubij na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli.
Do żółtek z mąką wlewaj powoli roztopioną czekoladę z masłem cały czas mieszając. Na koniec dodawaj po jednej łyżce pianę z białek i bardzo delikatnie mieszaj.
Tak przygotowaną masę przełóż do foremki i "paruj" przez 23 minuty.

Smacznego!!



1 komentarz:

  1. Nigdy o muffinach na parze nie słyszałam, zafascynowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń