poniedziałek, 10 czerwca 2013

Czekoladowa tarta

Odkąd nauczyłam się robić tarty stały się one jednymi z moich ulubionych ciast :) Do tej pory robiłam je tylko w wersji standard, ale w weekend postanowiłam po raz pierwszy zrobić tartę czekoladową :)
Miała być z nadzieniem budyniowym, ale ostatecznie posłużyłam się półproduktem zwanym "Wadowickie kremówki papieskie". Tak tak korzystam z półproduktów! I uważam, że krem jest genialny, a robi się go bardzo szybko i sprawnie. Na wierzchu ułożyłam gruszki gotowane w białym winie.....soczyste i smaczne.




Składniki:
Na tartę:
- 250 g mąki pszennej
- 50 g cukru pudru
- 1 jajko
- 150 g zimnego masła
- 3 łyżki gęstego jogurtu greckiego
- 4 łyżki ciemnego kakao

Na kremówkę papieską:
- opakowanie Kremówek Papieskich w proszku
- 1 litr mleka
- 200 g miękkiej margaryny

Gruszki w winie:
- 3 duże gruszki
- 1/2 litra białego wina (ja miałam półsłodkie Bułgarskie)
- sok z połowy cytryny
- pół szklanki wody

Najpierw przygotuj tartę:
Wszystkie składniki połącz aż do uzyskania zwartego ciasta. Pamiętaj, żeby nie ugniatać zbyt długo! Odstaw ciasto do lodówki na min 30 minut.
W czasie chłodzenia ciasta przygotuj krem. Z 1 litra mleka odlej szklankę, przelej do większego naczynia i rozmieszaj w nim zawartość opakowania. Pozostałe mleko zagotuj. Odsuń mleko z ognia, wlej rozrobiony proszek i zagotuj ciągle mieszając tak, aby nie powstały grudki. Całość pozostaw do ostudzenia.
W trakcie kiedy masa na krem będzie się studziła, wyjmij ciasto z lodówki, rozwałkuj na około 2 cm i wyłóż nim blachę do tarty wysmarowaną dokładnie masłem. Obciąż ciasto fasolą ułożoną na papierze do pieczenia. Wstaw ciasto do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 10-15 minut. Po tym czasie zdejmij z ciasta fasolę i piecz jeszcze około 30 minut. Po upieczeniu wyjmij ciasto na kratkę i ostudź.
 Zimny krem dodawać stopniowo do roztartego, miękkiego masła lub margaryny, cały czas miksując, aż do momentu otrzymania jednolitej masy.
Na koniec przygotuj gruszki w winie. Gruszki obierz, pokrój w ćwiartki i wyjmij gniazda nasienne. W rondelku połącz wino, wodę i sok z cytryny. Zagotuj i dodaj gruszki. Gotuj je przez około 10 minut. Wyjmij z wina i ostudź.
Kiedy wszystkie składniki będą ostudzone i gotowe wyłóż krem na tartę, a na górę ułóż gruszki, Całość posyp tartą mleczną czekoladą.
  



















   A z "resztek".....




Pozostałe ciasto na tartę włóż do jakiejkolwiek foremki, upiecz, wystudź. Następnie ubij śmietankę kremówkę, dorzuć do niej jakieś owoce sezonowe albo z puszki i wyłóż śmietaną tartę :) Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz