wtorek, 9 lipca 2013

Owocowe trio

Uwielbiamy deserki :) Korzystając z owoców sezonowych i zapasów mandarynek przygotowałam coś pysznego i czekoladowego :)


SKŁADNIKI:

DO MUSU CZEKOLADOWEGO
- 500 g mascarpone
- 500 ml śmietany kremówki (min.: 30%)
- 250 g mlecznej czekolady
- Fix's do śmietany
- 3 łyżki cukru pudru

DO BROWNIES
- 300 g gorzkiej czekolady
- 100 g masła
- 2 jajka
- 1 i 1/4 szklanki mąki
- 1/2 szklanki cukru
 
DODATKOWO:
- świeże maliny
- świeże truskawki
- mandarynki w syropie

Formę o wymiarach 20*30 cm wyłóż papierem do pieczenia.
Przygotuj brownies: gorzką czekoladę połam, wrzuć do garnka i dodaj masło. Podgrzewaj na średnim ogniu i mieszaj, żeby roztopić składniki. Rozpuszczoną czekoladę połącz z cukrem, roztrzepanymi jajkami i mąką. Mieszaj, aż całość się połączy. Masę przełóż do formy, wyrównaj wierzch i piecz 35 minut w 170 stopniach, następnie wystudź ciasto.

Kremówkę ubij z cukrem pudrem i fix'em.

Przygotuj mus: mleczne czekolady rozpuść w kąpieli wodnej, przestudź i wymieszaj z mascarpone, na koniec dodaj połowę ubitej śmietany.
 
Całość przełóż do pucharków, brownies pokrusz i nakładaj w dowolnej kolejności.

Chłodzenie jest bardzo ważne, najlepiej całość wkładać do małych szklanek i chłodzić kilka godzin.
Deser smakuje jak czekolada z mleka w proszku, taka jak babcia robiła kiedy byłam mała :))
 
Podane ilości proponuję zmniejszyć jeśli nie zamierzacie przygotowywać deseru dla dużej liczby osób.

 

 

 

 
 
Ja przygotowałam deser w czterech pucharkach, a z "resztek".....
 
 
 
 
 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz