piątek, 12 lipca 2013

Tarta z białą czekoladą

 Słodkości...... :)
Przepis pochodzi z książki kucharskiej, którą dostałam w prezencie z okazji urodzin :)
Przygotowana na wcześniejsze zamówienie wujka Rafała :) którego serdecznie pozdrawiam :) Zresztą całą rodzinkę również :)
Tarta jest pyszna, ciasto przed włożeniem do formy "rozpadało" się.....byłam przekonana, że się nie uda, ale okazało się, że było bardzo smaczne po upieczeniu.
Nadzienie wylewa się z każdego kawałka tary.....smakuje trochę jak mleko z tubki, które w dzieciństwie zjadałam :) 
 
 
Składniki:
Ciasto:
- 165 g mąki tortowej
- 95g miękkiego masła
- 85 g cukru
- 2 żółtka
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 7 łyżeczek kakao
- szczypta wanilii
- szczypta soli
Nadzienie:
- 100 ml śmietany kremówki
- 200 g białej czekolady
- 80 g dżemu malinowego
Dekoracja:
- 250 g świeżych malin
- cukier puder (opcjonalnie)
 
Przygotowanie:
Zaczynamy oczywiście od przygotowania kruchego spodu. Miękkie masło wymieszaj z cukrem, solą i na koniec dodaj jajko. Dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wanilią (ja dodałam ekstrakt waniliowy w płynie). Na koniec wyrabiaj, aż uzyskasz gładkie ciasto.
Zawiń w folię kuchenną i wstaw do lodówki na godzinę.
Na posypanej mąką powierzchni rozwałkuj ciasto na płat o grubości około 3 mm. Wyłóż ciastem natłuszczoną masłem i posypaną mąką tortownicę.
Posmaruj wierzch dżemem i piecz w temperaturze 180 stopni C przez 18 do 20 minut.
Wyjmij z pieca i zostaw do ostygnięcia.
Teraz czas na przygotowanie nadzienia :)
Czekoladę połam na mniejsze kawałki i włóż do miski. Zagotuj śmietanę i gorącą wlej na czekoladę. Dobrze wymieszaj, aż otrzymasz gładki krem.
Zostaw do ostygnięcia i wlej do formy z ciasta, aż po brzegi. Udekoruj świeżymi malinami i wstaw do lodówki na godzinę.
Przed podaniem możesz posypać cukrem pudrem.
 

 



 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz