poniedziałek, 24 listopada 2014

Guess who is back!! :DD Na nowy początek --> Ciasto z masłem orzechowym i płatkami czekolady

Minął ponad rok od mojego ostatniego wpisu..... To jest kolejny dowód na to, jak szybko mija czas.
Po dość burzliwych miesiącach czas na wyciszenie i uspokojenie duszy i ciała. Mnie nic nie uspokaja bardziej niż spędzanie wolnego czasu w kuchni i przygotowywanie smakołyków :)

Za oknem buro i ponuro...słońce zachodzi w środku dnia, więc coś musi nam osłodzić życie :) Dlaczego nie ciasto z masłem orzechowym?

Większość składników miałam w domu, więc w niedzielne popołudnie przeszukałam szafki kuchenne i mój "Przepiśnik" i postawiłam na szybkie ciasto ucierane.

 Polecam bo przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, a ciasto jest smaczne i bardzo sycące- jeden kawałek zadowala podniebienia :)

Składniki:

- 1 szklanki mąki 
- 0,5 szklanki zmiksowanych migdałów (możesz też dodać płatki migdałowe w całości)
- 60 g miękkiego masła lub margaryny
- 2 jajka 
- szczypta soli
- 0,5 szklanki masła orzechowego
- 1 szklanki brązowego cukru
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- płatki czekoladowe

  Przygotowanie:
Masło, cukier i masło orzechowe miksujemy, aż uzyskamy gładką masę i cukier się rozpuści.
Następnie dodajemy jajka cały czas nie przerywając miksowania. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i migdały. Na koniec dodajemy płatki czekoladowe, można także dodać posiekane orzechy włoskie. 
Całość przekładamy do blaszki posmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą. Pieczemy ok. 30 min. w  temperaturze 180 st.
Smacznego! 
  


3 komentarze:

  1. Masło orzechowe i czekolada-to co uwielbiam w jednym cieście:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciastowygląda mega apetycznie. Zapach masła orzechowego i czekolady to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj z powrotem :)
    Ciacho wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń