niedziela, 30 listopada 2014

Zupa "meksykańska"

Nazywam ją meksykańską z kilku powodów:
1- moja Bratowa tak ją nazwała, a to właśnie od niej skopiowałam bazę zupy :)
2- jest w niej czerwona fasola, która kojarzy mi się z meksykiem
3- jest pikantna, a przynajmniej powinna być

No i tak powstał mój własny twór nazwany meksykańskim. W meksyku nigdy nie byłam i nie mam pojęcia czy w ogóle jedzą tam zupy, ale nie przeszkadza mi to w gotowaniu :D
Zupa nie wymaga dużego nakładu pracy, jedynie spiżarni wypełnionej składnikami w puszkach :)
 Celowo nie podałam ilości wywaru ponieważ zależy ona od indywidualnych upodobań. Jeśli lubicie żeby zupka była wypełniona dodatkami bo brzegi wlejcie mniej wywaru, natomiast jeśli nie- proponuję większą ilość tak żeby mięsa mielonego szukać w zupie :D  Ja zdecydowanie wolę tą pierwszą opcję.
Próbowałam zrobić zdjęcie zupki zanim zniknęła, więc jak widzicie para przysłoniła mi oczy :)

 Składniki:
- 500 g mięsa mielonego (wieprzowo-wołowe będzie dobre)
- wywar warzywny lub mięsny (jeśli nie macie można do wody dodać kilka kostek rosołowych)
- puszka pomidorów krojonych
- puszka kukurydzy konserwowej
- puszka czerwonej fasoli
- ząbek czosnku
- 5-6 ogórków konserwowych (w ostateczności mogą być ogórki kiszone)
- ostre przyprawy- papryka lub ostry sos- ja mam Valentinę :)
- sól, pieprz
- starty żółty ser

Przygotowanie:
Mięso mielone usmaż z dodatkiem czosnku. Wywar wlej do garnka i dodaj kukurydzę, fasolę i ogórki. Całość gotuj około 10 minut. Następnie dodaj usmażone mięso i pomidory z puszki. Całość gotuj do miękkości fasoli. Dobrze żeby fasola nie była zbyt miękka ponieważ zacznie się rozpadać i zejdzie z niej "skórka".
Pod koniec gotowania przypraw zupę ostrą papryką, solą i pieprzem wedle uznania.
 Zupę po przelaniu do talerza posyp startym żółtym serem :) 
Meksykańskie niebo w gębie :)

Smacznego!




2 komentarze: