sobota, 7 września 2013

Zdrowo obiadowo czyli bataty i pierś z kurczaka ze szpinakiem na parze

Bataty czyli słodkie ziemniaki lub inaczej wilce ziemniaczane :) Nie raz widziałam jak przyrządza je Gordon Ramsay czy Jamie Oliver :) zawsze zastanawiałam się nad ich smakiem. W końcu podczas zakupów wpadły mi w ręce i w ten oto sposób mogłam to sprawdzić :)
Do batatów dorzuciłam pierś z kurczaka ze szpinakiem przygotowane na parze.



Składniki na bataty:
- 1 średniej wielkości batat
- oliwa z oliwek
- sól
- pieprz
- rozmaryn

Składniki na pierś z kurczaka ze szpinakiem:
- pierś z kurczaka
- szpinak mrożony w brykiecie- 4 sztuki
- 150 ml jogurtu naturalnego
- serek topiony śmietankowy
- 2 ząbki czosnku
- oliwa z oliwek
- sól i pieprz

Przygotowanie:
Batata obierz ze skórki i pokrój na grube słupki- jak na frytki. Posyp przyprawami, a następnie ułóż na papierze do pieczenia i lekko skrop oliwą.
Piecz w 200 stopniach przez około 20 minut. Na ostatnie kilka minut włączyłam termoobieg co sprawiło, że bataty zrobiły się chrupiące.
Pierś rozbij i dopraw do smaku solą i pieprzem.
Na patelni rozgrzej oliwę z oliwek i dodaj czosnek. Następnie dołóż szpinak i przykryj na kilka minut. Gdy szpinak się rozmrozi dodaj jogurt naturalny i serek topiony. Gotuj tak długo aż wszystko się połączy.
Następnie szpinak przełóż na pierś z kurczaka i lekko zawiń. Gotuj na parze przez około 25-30 minut.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz