piątek, 19 kwietnia 2013

Krem z brokuła



Jakiś czas temu zabierając się za gotowanie obiadu stwierdziłam, że w lodówce poza światłem mam jedynie brokuła...... Miałam już dość brokuła na parze, brokuła blanszowanego i brokuła z bułką tartą i masłem.... Niestety mój mąż akceptował brokuła jedynie w wymienionych powyżej formach

Postanowiłam, że spróbuję zrobić krem z brokuła- najwyżej będzie kręcił nosem :)

Wygląd gotowego dania jest może mało apetyczny, ale smak jest genialny! Od tamtej pory robię ten krem prawie co tydzień i Wam serdecznie polecam.

Składniki:
- 1 brokuł
- 750 ml bulionu drobiowego (ja daję rosół, ale jeśli nie macie może być kostka rosołowa)
- 4 średnie ziemniaki
- pół średniej cebuli
- 2 łyżeczki masła
- pierś z kurczaka
- żółty ser "tarty"
- jogurt naturalny


Cebulę pokrój w drobną kostkę, a następnie w garnki podsmaż na rozpuszczonym maśle. Kiedy cebula będzie miękka zalej ją bulionem. Ziemniaki pokrojone w kostkę dorzuć do rosołu razem z brokułem. Gotuj pod przykryciem do miękkości warzyw.
Kiedy warzywa będą miękkie zmiksuj całość na krem.
Na wierzch zupy wlej jogurt naturalny i posyp startym żółtym serem.
Zupę możesz podawać z grzankami czosnkowymi, kromką świeżego chleba z masłem lub groszkiem ptysiowym

Smacznego!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz