wtorek, 16 kwietnia 2013

„NIEBIAŃSKA TARTA”








Czekam i czekam na truskawki......w końcu postanowiłam spróbować tych, które są dostępne aktualnie. No cóż może nie są to nasze polskie owoce, ale na razie muszą mi wystarczyć :)

Mój mąż jest wielbicielem wypieków na bazie ciasta kruchego...... pod każdą postacią. Jego ulubione jest z przepisu mojej babci, ale o tym innym razem.

Dzisiaj udało mi się zaskoczyć go tartą z truskawkami i masą z serka mascarpone i białej czekolady--- słodkie i rozpływające się w ustach.



Składniki na kruche ciasto:
- 250 g mąki
- 50 g cukru pudru
- 1 jajko
- 150 g masła-- koniecznie zimnego prosto z lodówki
- 1 łyżka gęstej śmietany

Składniki na krem:
- 400 g serka mascarpone
- tabliczka białej czekolady (ja używam Alpen Gold 100 g)
- około 100-150 ml śmietanki kremówki (36 %)

Opcjonalnie do dekoracji:
- truskawki
- mleczna czekolada
 

W misce lub na stolnicy umieść mąkę, cukier, śmietanę, jajko i pokrojone masło. Ciasto wyrabiaj, aż zlepi się w kulkę. Pamiętaj kruchego ciasta nie można wyrabiać za długo, bo zacznie się kleić. Zawiń je w folię i przechowuj w lodówce.

Formę do tarty lub blachę wysmaruj dokładnie masłem. Ciasto rozwałkuj, przełóż do formy, odkrój nadmiar ciasta, a następnie nakłuj widelcem w kilku miejscach.
Wstaw do piekarnika o temperaturze 180 stopni na około 30 minut. Aby ciasto było równe, najlepiej na początku obciążyć je ziarnkami grochu, ryżu lub fasolą. Ja mam słoiczek z fasolą, która na co dzień używana jest do dekoracji, a podczas pieczenia do obciążenia ciasta.
Gotowe ciasto ostudź na kratce.
  

Białą czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i po ostudzeniu połącz z mascarpone. Śmietanę ubij na sztywno i dodaj do powstałej wcześniej masy. Wymieszaj delikatnie, ale dokładnie. Masa powinna być gęsta
Masę wyłóż na ostudzone kruche ciasto.

Udekorować wg uznania, ja użyłam truskawek i mlecznej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej z dodatkiem gorzkiej czekolady.

Ciasto przed podaniem najlepiej schłodzić przez min. godzinę w lodówce.

Smacznego!!





Pyszna....





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz