środa, 17 kwietnia 2013

Pierogi Ruskie- debiut :)

Przepis zaczerpnięty z bloga „Nikol od  kuchni: : nikolodkuchni.blogspot.com
Co ciekawe Nikol opisuje reakcję swojego małżonka na cebulę w pierogach….. muszę przyznać, że coś w tym jest :)  Mój mąż w ogóle nie jada pierogów ruskich!! Jedyne jakie uznaje od lat to pierogi jego mamy z mięsem i kapustą kiszoną :)
Wczoraj zjadł całą "michę" moich ruskich!!!!

Cytując Nikol „Facetów nigdy nie zrozumiesz”




Składniki na Ciasto:
- 350 g mąki
- około 200 ml ciepłej wody
- 1 łyżka oleju
- szczypta soli

Farsz:

- 500 g ugotowanych ziemniaków
- 250 g sera białego
- 300 g cebuli
- sól
- pieprz

Mąkę wymieszaj z solą, dodaj olej i powoli partiami ciepłą wodę, wyrób na gładkie elastyczne ciasto.
Gotowe ciasto nakryj gorącym talerzem, nagrzanym na garnku, albo w mikrofali. Pozostaw na ok. 30 minut. To spowoduje, że ciasto nabierze lekkości
Cebulę pokrój w kostkę i zeszklij na łyżce oliwy.
W misce wymieszaj razem ugotowane ziemniaki wcześniej przeciśnięte przez praskę (zimne) i ser – wymieszaj całość dokładnie. Dodaj cebulę, dopraw solą i pieprzem.
Ciasto rozwałkuj cienko, wytnij kółka, a na każdym z nich ułóż porcję nadzienia, zalep tworząc charakterystyczną falbankę. Ja używam do tego celu widelca.
Gotuj w osolonej wodzie z dodatkiem oliwy (żeby pierogi się nie sklejały). Po wypłynięciu pierogów na powierzchnię, gotuj je jeszcze 3 minuty. Wyjmuj je łyżką cedzakową i podawaj natychmiast. Najlepsze są z cebulką, skwarkami, masełkiem lub śmietaną. Ja dodałam podsmażony boczek wędzony, a całość dodatkowo na koniec podsmażyłam na masełku

Smacznego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz