środa, 17 kwietnia 2013

Akcja " Przywołujemy wiosnę" Muffiny jogurtowe z truskawkami i lekkim kremem czekoladowym





Lubię piec muffinki....są smaczne, szybkie i zawsze się udają :)
Przepisów jest całe mnóstwo, ja wybrałam dzisiaj muffinki jogurtowe z truskawkami, na wierzch dodałam pyszny krem z mascarpone i czekolady......palce lizać :) Tak jak pisałam wcześniej jestem fanką czekolady i dodaję ją gdzie się tylko da :) Połączenie czekolady z mascarpone jest jedynm z moich ulubionych o czym będziecie mięli okazję się przekonać i to nie raz.

Składniki na muffiny:
- 1,5 szklanki cukru
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1/2 szklanki oleju
- 125g jogurtu naturalnego
- 3 jajka
- 1 opakowanie cukru wanilinowego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na krem czekoladowy:
- około 300 g serka mascarpone
- 50 g czekolady mlecznej
- 100 ml śmietanki kremówki (30%)
- 2-3 łyżki cukru pudru

Białka oddziel od żółtek i ubij.
Do miski włóż żółtka dodaj jogurt naturalny, cukier wanilinowy, proszek do pieczenia, cukier i ubite białka. Całość zmiksuj na gładką masę.
Następnie stopniowo dodawaj mąkę i na koniec olej. Całość cały czas miksuj aż składniki ładnie się połączą.

Piec w temperaturze 180 OC do" suchego patyczka"



Krem:
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej i ostudź. Kremówkę ubij na sztywno pod koniec ubijania dodając odrobinę cukru pudru. Do mascarpone wlej czekoladę i zmiksuj, następnie dodać ubitą smietanę i dokładnie wymieszać. Krem przełóż do szprycy i udekoruj muffiny.







Przywołujemy wiosnę!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz