wtorek, 16 kwietnia 2013

PIZZA Z PRZEPISU EWCI

Przepis podkradłam od mojej "cioci" Ewci :) Słowo cioci jest w cudzysłowiu ponieważ mimo tego, że Ewa autentcznie jest moją ciocią, od zawsze była moją najlepszą przyjaciółką i starszą siostrą :) Wiele jej zawdzięczam :)

Pizza jest genialna! Polecam wszystkim na sobotni obiad albo imprezkę w gronie rodziny i znajomych :)



Składniki:

- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 żółtko (w temperaturze pokojowej)
- 20 gram drożdży (w temperaturze pokojowej)
- 1 łyżeczka cukru
- 3/4 szklanki wody
- 1 łyżeczka oliwy
- szczypta soli
- zioła do posypania
- dowolne dodatki na wierzch pizzy
- ser mozarella tarty
- ketchup ( ja używam Tortex, ale możecie wykorzystać każdy inny)


Przepis zawiera składniki na dwie blaszki do pizzy o średnicy 32 cm

Droźdże rozcieramy z cukrem na płynną masę.
Mąkę, żółtko, wodę, szczyptę soli wymieszaj w misce i dodaj droźdżowy rozczyn. Całość należy dobrze wyrobić, a następnie odstaw do wyrośnięcia przez około 20 minut w ciepłym miejscu, pod lnianą ściereczką.
Po tym czasie dodaj oliwę i szybko wymieszaj. Ciasto nie powinno się kleić do rąk, jeśli jednak widzisz, że jego konsystencja nie jest zadowalająca dodaj odrobinę oliwy. Nie dodawaj mąki! 
Ciastem wylep blaszki na pizzę i odstaw do ponownego wyrośnięcia. Warstwa na każdej blaszcze powinna być w miarę cienka, żeby po upieczeniu ciasto było cienkie i chrupiące.
Po wyrośnięciu posmaruj ciasto ketchupem i posyp ziołami. Ja użyłam gotowej mieszanki do pizzy, ale możesz dodać ziół wg własnego uznania.
Na zioła dodatki, u mnie: szynka, pieczarki (surowe), papryka i brokół (surowy). Na wierzch tarta mozarella :)

Piecz przez 20-25 minut w 200 stopniach. Najlepiej obserwuj pizzę w trakcie, żeby nie była za bardzo spieczona.






Wersja z mniejszą ilością pieczarek dla męża :)

i wersja dla mnie :)



Polecam :)

Fast Good!

1 komentarz: