poniedziałek, 13 maja 2013

Cytrynowiec

Ciasto "zgapione" od mojej bratowej Marzenki :) Jadłam je kilka razy w jej wykonaniu i zachwyciło mnie absolutnie!! Delikatny biszkopt, na nim pyszna lekko kwaśna masa budyniowa i moja ulubiona bita śmietana! Śmietana jest na mojej liście TOP10 ulubionych produktów :)
 
Ciasto składa się z biszkoptu, który jest tutaj bazą, masy cytrynowej, masy z bitej śmietany oraz herbatników nasączonych alkoholem i polanych cytrynowym lukrem :)
 
 Biszkopt:
- 6 jajek
- 1 szklanka cukru
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki kakao
- 2 łyżki proszku do pieczenia
 
Poncz do biszkoptu:
- 1/2 szklanki ciepłej wody
-  2-3 łyżeczki wódki
- 3-4 łyżki soku z cytryny
- cukier waniliowy
 
Białka ubij, dodawaj po jednym żółtku cały czas miksując. Następnie cukier oraz stopniowo przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. Biszkopt piecz w 180 stopniach przez 30-40 minut. Wystudź i przekrój na pół. Składniki na poncz połącz ze sobą i zwilż dokładnie powierzchnię ciasta.
Do tego przepisu będzie potrzebna tylko jedna połowa biszkoptu. Możesz od razu upiec go z połowy podanych powyżej składników, ja drugą połowę wykorzystałam do zrobienia "biszkoptowej improwizacji", którą znajdziesz tutaj
 

 
Masa cytrynowa:
- sok wyciśnięty z 3-4 cytryn
- 2 budynie waniliowe
- 1/2 litra wody
- 3/4 kostki margaryny
 
Z 1/2 litra wody odlej pół szklanki, wymieszaj w niej budynie, a resztę zagotuj. Do gotującej się wody wlej budyń i cały czas energicznie mieszaj. Masa będzie bardzo gęsta. Teraz dodaj sok z cytryny i margarynę. Mieszaj aż całość się połączy. Jeszcze ciepłą masę wylej na biszkopt i zostaw do odtygnięcia.
 
Masa śmietanowa i herbatniki w lukrze:
- 500 ml kremówki
- 1/2 szklanki cukru pudru
- śmietan fix
- duże opakowanie herbatników
- 3 kieliszki wódki
- 1,5 szklanki cukru pudru
- 1 cytryna
 
Śmietankę ubij, a pod koniec dodaj cukier puder wymieszany z śmietan fixem. Gdy całość będzie ubita na sztywno wyłóż na ostudząoną masę cytrynową.
Sok z cytryny wymieszaj z wódką, w roztworze maczaj herbatniki i układaj na masie śmietanowej. Na koniec polej całość lukrem: sok z cytryny wymieszaj dokładnie z cukrem pudrem. 
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz