poniedziałek, 27 maja 2013

Rolada biszkoptowa z kremem

Pamiętam jak przed laty mój tata kupował roladę z bitą śmietaną :) to był nasz ulubiony deser. Zawsze "główkowałam" jak to się robi?? Przeczytałam w mądrych księgach, że biszkopt należy zawinąć w ściereczkę zaraz po upieczeniu, pozostawić do ostygnięcia i gotowe. Problem w tym, że do tej pory - będąc nieskromną- moje biszkopty były smaczne, ale nigdy na tyle "elastyczne", żeby udało się je zwinąć bez uszkodzenia.....

Biszkopt, o którym pisałam już wcześniej tutaj przy okazji cytrynowca jest elastyczny i puszysty, no i smaczny oczywiście.




W każdym razie roladę zrobiłam tak:

Przygotowałam masę biszkoptową zgodnie z przepisem, który znajdziesz tutaj. Ważne, żeby upiec go na blasze o większych wymiarach, ale płytkiej. Ja użyłam do tego blachy, która jest standardowym wyposażeniem każdego piekarnika. Wyłóż ją koniecznie papierem do pieczenia, wylej masę i wyrównaj całość. Piecz krócej niż w przepisie na cytrynowiec, około 15-20 minut powinno wystarczyć. Jeśli nie jesteś pewna, wykonaj test suchego patyczka i wszystko będzie jasne :)
Gorący biszkopt ściągnij z papieru, ułóż na ściereczce i zwiń w rulon, a następnie pozostaw do ostygnięcia.

W tym czasie przygotuj krem czekoladowy:
Składniki na krem czekoladowy:
- 500 g mascarpone (ja użyłam 250 g mascarpone i 250 g ricotty)
- 100 g czekolady gorzkiej
- 100 g czekolady mlecznej
- 100 g czekolady białej
- 50 ml śmietanki kremówki
- 2 łyżeczki śmietan fix'y
- 2 łyżki cukry pudru

Czekolady rozpuść w kąpieli wodnej i odstaw do ostygnięcia. Mascarpone włóż do miski i miksuj chwilę na najwyższych obrotach, śmietanę ubij, a pod koniec dodaj cukier puder z fixem. Na koniec połącz czekoladę z mascarpone i dodaj ubitą śmietanę.

Rozwiń biszkopt i nasącz go czymś kwaśnym, ja użyłam konfitury wiśniowej z dużymi kawałkami owoców :) 
Na konfiturę/dżem nałóż przygotowany krem i zwiń dokładnie roladę. Całość owiń folią spożywczą i odstaw do lodówki na min. 3-4 godziny.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz