wtorek, 14 maja 2013

Tiramisu......


Podczas jednego z wyjazdów służbowych miałam okazję spróbować tego pysznego włoskiego deseru. Wtedy nie wiedziałam co to za wynalazek, ale zajadałam się z "bananem" na twarzy :)
Kilka lat później w prezencie urodzinowym dostałam książkę kucharską "Kuchnia włoska".. chyba nie muszę mówić jaki przepis w tej książce zwrócił moją uwagę. Od tego dnia moje kubki smakowe darzą go dozgonną miłością i tak już zostanie for ever!!!!! :)

Mój przepis różni się trochę od tego z książki, ale zapewniam Was, że jest to Niebo w gębie



Składniki:
- 500 g mascarpone
- 300 ml śmietanki kremówki
- cukier puder
- podłużne biszkopty
- kawa
- likier/krem czekoladowy
- wódka
- ciemne kakao

Śmietankę ubij na sztywno z dodatkiem cukru pudru, następnie delikatnie połącz z mascarpone.
Z mocnego naparu kawy, wódki i likieru zrób roztwór, w którym maczaj biszkopty przed ułożeniem ich w naczyniu. Na biszkopty wyłóż połowę masy z mascarpone. Całość obficie posyp kakao. Na to ułóż kolejną warstwę biszkoptów i znowu krem. Na wierzchu zostaw kakao. Całość musisz dobrze schłodzić, żeby łatwiej się nakładało.




Smacznego :)

1 komentarz: