poniedziałek, 13 maja 2013

Sałatka warstwowa z brokułem, tortellini i prażonym słonecznikiem

 
Jaką sałatkę robimy na imprezę? - niedawno z mojej strony padło takie pytanie....inspiracji trzeba szukać wszędzie, więc dlaczego nie podpytać otoczenia :) Odpowiedź? " Jakąś kolorową zrób" :) No cóż spodziewałam się bardziej sprecyzowanej informacji, ale dobre i to :)

Czyli będzie kolorowo i warstwowo :) W końcu po co wymyślili szałowe przeźroczyste miski :) Wykorzystajmy je.




Składniki:
- brokuł - świeży
- czerwona papryka
- żółta papryka
- żółty ser w kawałku
- szynka w kawałku
- kukurydza konserwowa
- tortellini (moje z szyneczką)
- słonecznik - prażony dodany tuż przed podaniem
- ketchup
- 2-3 łyżki majonezu
-  4-5 łyżek jogurtu greckiego lub gęstego jogurtu naturalnego
- czosnek
- bazylia, oregano, czerwona papryka, sól i pieprz

Brokuła podziel na różyczki, wrzuć do osolonego wrzątku, wyłącz ogień, przykryj i pozostaw na kilka minut. Uważaj, żeby go nie rozgotować, ponieważ rozpadnie się w sałatce i straci swój "sałatkowy" urok :)
Papryki, ser i szynkę pokrój w kostkę (najlepiej na troszkę większą kostkę). Słonecznik upraż i pozostaw do ostygnięcia.
Tortellini ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Kukurydzę odsącz z zalewy.

Kolejność układania składników pozostawiam Twojej inwencji twórczej i kreatywności :) Ja układałam następująco:
-  kukurydza konserwowa
- ketchup
-tortellini
- papryka żółta
- papryka czerowona
- ser żółty
- sos czosnkowy
- brokuły
 
SOS CZOSNKOWY:
Majonez i jogurt połącz w miseczce. Czosnek wyciśnij przez praskę i dodaj do miski. Całość przypraw bazylią, oregano i papryką. Na sam koniec dodaj sól i pieprz. Całość odstaw do lodówki na min. 30-40 minut.
 
 



 
 

1 komentarz:

  1. Bardzo mi się podoba ta sałatka, a także geneza jej powstania :)

    OdpowiedzUsuń