sobota, 4 maja 2013

Dorsz w sosie śmietanowym

Kiedyś byłam na diecie......hmm która z nas nie była :)
Podczas przygotowywania potraw zdziwiłam się na widok dorsza w sosie śmietanowym. Jak to śmietana na diecie? a jednak :)) Danie było bardzo smaczne, więc postanowiłam je przygotować na rodzinny obiad :)


Składniki:
- 2 duże filety z dorsza (ja miałam mrożone)
- 1 duża marchewka
- 1 duża pietruszka
- 2 szalotki
- 1 cebula
- 300 ml bulionu wołowego (ja gotowałam dzień wcześniej, ale możesz użyć kostki rosołowej)
- 100 ml śmietany 12 %
- sól
- pieprz czarny świeżo mielony
- ziele angielskie
- łyżka masła

Cebulę razem z szalotką pokrój w drobną kostkę i zeszklij na maśle. Gdy będzie miękka dodaj dorsza pokrojonego w kostkę z dodatkiem przypraw. Smaż rybę po max 1-2 min z każdej strony, a następnie przełóż na talerz.
Na patelnie z cebulą wlej bulion i dodaj warzywa pokrojone w talarki oraz ziele angielskie. Gotuj całość aż bulion zredukuje się o połowę (odparuje).
Po zredukowaniu buliony dodaj śmietanę i dobrze wymieszaj całość. Na koniec dodaj dorsza i duś całość około 5-6 minut.
Ja podałam rybę z gotowanymy ziemniaczkami.

Uwaga z solą! Bulion jest słony, rybę także przyprawiamy solą i pieprzem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz