piątek, 17 maja 2013

Zupa- krem z białych warzyw

Co jakiś czas muszę pracować od 9-17... na szczęście zdarza się do rzadko, ale jednak :)
Gotowanie po powrocie z pracy jest męczące i zwykle kończy się około 19, a to już troszkę późno na obiady. Postanowiłam, więc ugotować coś, co będę "odgrzewała" na szybko po powrocie. Do tego celu najlepiej nadają się zupy :) 

Lubimy kremy, więc spróbowałam czegoś nowego.... był już krem z brokuła, z pomidorów i z zielonego groszku, z warzyw -trzech ostatnich nie upubliczniłam, ponieważ wtedy gotowałam tylko w domowym zaciszu :)

Przyszedł czas na krem z białych warzyw. Szczerze mówiąc natchnieniem były szparagi, które prosto z Holandii dostarczył mój tatko, ale nie znalazło się dla nich miejsce w garze....smak jednak nas zaskoczył i to nie było miłe zaskoczenie :)- na szparagi też przyjdzie czas..... Nie poddam się tak łatwo

W każdym razie do kremu użyłam:

- 1 litr wywaru wołowego (możecie użyć innego)
- 1/4 dużego selera
- 2 pietruszki
1/2 dużego kalafiora (ja miałam świeży, ale mrożony też się nadaje)
- 1 średnia marchew (dzięki niej krem nabrał pięknego koloru)
- 4-5 ziemniaków
- 150 ml śmietany kremówki (żeby było "tłuściutko")
- 1 biała cebula
-1 szalotka
- 3 ząbki czosnku
- 2 łyżki masła osełkowego
- sól, pieprz świeżo mielony, gałka muszkatołowa, czerwona papryka

Wszystkie warzywa umyj i przygotuj do gotowania. Marchew, selera i pietruszkę pokrój w talarki, cebulę i szalotkę w kostkę, kalafiora podziel na różyczki, a czosnek rozgnieć praską.
Masło rozpuść w garnku, dodaj cebulę i szalotkę podduś chwilę, a następnie dołóż czosnek.
Gdy warzywa będą miękkie dodaj marchewkę, pietruszkę i selera dolej odrobinę wywaru (tyle żeby zakrył warzywa) i podduś kilka minut.
Następnie dodaj kalafior i ziemniaki pokrojone w drobną kostkę, wlej pozostały wywar i gotuj do miękkości.
Kiedy warzywa będą miękkie zmiksuj całość i przypraw do smaku solą, pieprzem, papryką i dużą szczyptą gałki muszkatołowej. Krem powinien się zagotować po dodaniu warzyw. 
Przelej troszkę kremu do osobnego naczynia, do którego wlej śmietanę. Wymieszaj śmietanę z kremem i całość dodaj do zupy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz