sobota, 4 maja 2013

Kokosowa Panna Cotta

Był taki czas kiedy "zajadałam" się jogurtami o smaku " Panna Cotta". Smakowały mi bardzooo, ale zawsze zastanawiałam się jak w rzeczywistości smakuje ten deser :) Postanowiłam to sprawdzić i zrobiłam go z " Pomysłu na....." Smakował zupełnie inaczej niż jogurt...byłam zawiedziona. Deser przypominał mi kaszkę mannę z mlekiem, którą robiła moja mama dla młodszego rodzeństwa.
Nadszedł zatem czas na własnoręczne wykonanie..... Efekt był genialny :)



Składniki:
- 250 ml śmietanki 36%
- puszka mleczka kokosowego (400 ml)
- tabliczka białej czekolady (100 g)
- laska wanilii
- 3 łyżeczki żelaryny
- 2 łyżki ciepłej wody
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego

Wlej śmietankę wraz z mleczkiem kokosowym do rondelka. Gotuj na mały ogniu kilka minut.
Laskę wanili przetnij delikatnie na pół, żeby wydobyć nasiona, które następnie dodaj do rondelka. Ja dodaję też pozostałość laski wanili do rondla ponieważ dodaje to aromatu. Na koniec dodaj cukier wanilinowy. Mieszaj całość co jakiś czas.
Żelatynę rozpuść w łyżkach wody i wymieszaj dokładnie, a na koniec dodaj do wywaru ze śmietanki i kokosu. Zagotuj całość.

Jeszcze ciepłe przelej do naczyń i odstaw do ostygnięcia na kilka minu, żeby na koniec włożyć całość do lodówki na kilka godzin (im dłużej tym lepiej).

Do śmietanki możesz dodać wiórki kokosowe, wtedy masak będzie "bardziej" kokosowa, ale mniej jedwabista :) Ja nie dodałam bo mój mąż nie jest fanem kokosu :)

Podawaj z ciepłym sosem maliwonym lub innym wg upodobań. Ja musiałam improwizować :) dodałam podgrzany dżem malinowy z odrobiną soku z cytryny :)



:)

1 komentarz:

  1. Wygląda na pyszny deser. Dla potwierdzenia muszę spróbować ;-)

    OdpowiedzUsuń